Melyik alapiskolába iratta gyermekét?
Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola (Zsigárd)

Hírek

Tanulmányi kirándulás 2
Tanulmányi kirándulás 2Az idén kirándulásunk fő helyszínéül Magyarország fővárosát választottuk.
A csodálatos tájon kívü meg szerettük volna nézni az Esztergomi bazilikát,a Parlamentet,a Nemzeti Galériát,vagy akár a Halászbástyát,Mátyás templomot,de az Erzsébet hidat és a Lánchidat is.Az indulást követően első megállónk az Esztergomi bazilika volt,amit Szent István építtetett és itt keresztelkedett meg.Ez az építmény a római és londoni bazilika után a legnagyobb klasszicista stílusban épült székesegyház.Utunkat busszal folytattuk egészen Visegrádi g,ahol napunk hátralevő részét töltöttük.Egy várjátékon vettünk részt,amit a helyi Fekete Holló étteremben fogyasztottunk el.Sajnos a Visegrádi vár ,,feltárásáról´´ és az íjászat-,sólymászat- vagy az üllőn való kovácsolásról és gyertyakészítésről lemaradtunk.Budapest felé vettük az irányt.Aznapi utolsó megállónk Csillebérc volt,szállásunk helyszíne.A nem túl fényűző körülmények közt eltöltött éjszaka után,kipihenten fogyasztottuk el reggelinket a tábor éttermében.Mire bejutottunk buszunkkal a belvárosba,elment délelőttünk egy része.Városnézés következett.A Magyar Tudományos Akadémia előtt haladtunk el,keresztül Magyarország első hídján,amit gróf Széchenyi István építtetett-a Lánchídon.Utunk a Gellért-hegyre vezetett,a Nemzeti Galéria előtt,a Halászbástyáig,egyenesen Szent István szobráig és a Mátyás templomig.Mindez a Szentháromság térentalálható.A templom gótikus stílusban épült,melynek jegyei a csúcsíves ablakok,keresztboltív és tartópillérek.A komoly gondolatok seregét elűzte a felhőtlen vidámság,mivel a VIdámparkba látogattunk.Itt is megismerték a Zsigárdi alapiskolát,mivel négy diákunk eltévedt,és ki kellett jelenteni nevüket a hangszóróban.Utunk szerencsésen,és nagyon sok tapasztalattal ért véget.
Én,az imént említett ,,túrázással´´ egybeszövött tudományos felfedezőutunkat,az eddigi legemlékezetesebb kirándulásnak tekintem.

Ha tetszett a cikk, ossza meg másokkal is!

Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola

DOMESTOS verseny
2015-09-21 21:30 | K.Zs.
Közlekedési pálya
2015-09-21 20:21 | )K.Zs.